Ryg

Neopren bind til lændestøtte. Mange lider i dag af rygproblemer i langt de fleste tilfælde kan det trænes væk. Mange rygproblemer opstår fordi at vi sidder med vores pcér, Ipads eller telefoner. Vi falder sammen i ryggen og hele rygsøjlen bliver overbelastet!

Når du har ondt i ryggen er det vigtigt at finde ud af om det er musklerne eller knoglerne du har ondt i!

 

  • Er det knoglerne er det tit en mindre hævelse der giver smerterne, disse kan afhjælpes med kuldebehandling. Her kan du f.eks. bruge vores Therapearls som køler og svaler omkring hævelsen så den falder. 
  • Har du ømme muskler er det varmebehandling der skal til. Køb f.eks. vores køle/varme genanvendelig pose og lig den i mircobølgeovnen. Placer dig ovenpå den og den vil straks hjælpe de ømme rygmuskler.

 

 

Træn og styrk dine ballemuskler, ryg og mave. Sørg for at træne mobilietstræning så dine hoftestrækkere kommer i bevægelse.

 

Brug kun rygstøtte i en kortere periode. Brug det kun som en midlertidlig løsning til du er blevet stærkere i dine muskler i og omkring din lænd/ryg.

 

 

Tænk på din ryg i løbet af arbejdsdagen! Du kan f.eks.

 

  • Skifte din kontorstol ud med en stor træningsbold!
  • Få et hævesænke skrivebord og stil dig på et balancebræt
  • Walk and talk (ud i den friske luft og gå en tur imens at du holder møder i stedet for at sidde stille)

{{amount}}